1 урок (7)
Урок 4
Тема. Фізичні тіла, матеріали, речовини таїх фізичні властивості
Мета:
• ознайомитиучнів з фізичнимитілами, речовинами;
• сформуватипоняття «речовина», «тіло», «матеріал»; навчитирозрізняти речовини за їх властивостями;
• розвивати логічне мислення та усне мовлення.
Ви ознайомилися з предметом вивчення хімії ще на уроках природознавства. То ж спробуємо пригадати:
1. Що називається речовиною?
2. Наведіть приклади речовин, що оточують вас.
3. В якому агрегатному стані можуть перебувати речовини
У визначенні речовини, ви вказуєте на те, що речовини утворюють фізичні тіла (речі). Але не з кожної речовини можна виготовити якусь річ. Наприклад з сульфатної кислоти чи з оцту не виготовляють фізичних тіл. Тому, поняття «речовина» конкретизується.
Речовина – це вид матерії, що складається із структурних частинок, які мають масу та властивості.
Речовини, що використовують для виготовлення фізичних тіл, називають матеріалами
Фізичне тіло - відокремлений від інших матеріальний об’єкт, що має певну форму і розміри.
Тому існує залежність:
Речовина → Матеріал → Фізичне тіло
Виконати завдання:
1. Виписати окремо назви тіл, матеріалів і речовин із даного переліку:
пробірка, скло, крейда, вода, залізо, алюмінієвий дріт, цвях, торф, кисень, керамічний посуд, нафта, гас, шматок крейди.
2. З даного переліку понять виписати ті, якими можна охарактеризувати речовину: колір, запах, розмір, маса, форма, ріст, хімічні властивості, температура, агрегатний стан, об’єм, розчинність, смак, фізичні властивості, температура плавлення.
3. З перелічених властивостей речовин виписати ті, що характерні для заліза: тверда, рідка, газоподібна, має блиск, не має блиску, без запаху, має запах, розчинна у воді, нерозчинна у воді, притягується магнітом.
4. Вказати тіла, що складаються з однієї і тієї ж речовини: краплинки води, кисень, сніжинка, залізний цвях, крижинка.
Домашнє завдання. Опрацювати відповідний параграф 4 підручника.
Лабораторний дослід №1 записати в зошит.