1 урок (7)

Урок 4
   Тема. Фізичні тіла, матеріали, речовини таїх фізичні властивості

Мета:
ознайомитиучнів з фізичнимитілами, речовинами; 
сформуватипоняття «речовина», «тіло», «матеріал»; навчитирозрізняти речовини за їх властивостями;
розвивати логічне мислення та усне мовлення.
Ви ознайомилися з предметом вивчення хімії  ще на уроках природознавства. То ж спробуємо пригадати:
             1. Що називається речовиною?
             2. Наведіть приклади речовин, що оточують вас.
             3. В якому агрегатному стані можуть перебувати речовини    
  У  визначенні речовини, ви вказуєте на те, що речовини утворюють фізичні тіла (речі). Але не з кожної речовини можна виготовити якусь річ. Наприклад з сульфатної кислоти чи з оцту не виготовляють фізичних тіл. Тому, поняття «речовина» конкретизується.
Речовина – це вид матерії, що складається із структурних частинок, які мають масу та властивості.
 Речовини, що використовують для виготовлення фізичних тіл, називають матеріалами
Фізичне тіло -  відокремлений від інших матеріальний об’єкт, що має певну форму і розміри.
Тому  існує залежність:
               Речовина    →     Матеріал      →    Фізичне тіло 

Виконати завдання:
1. Виписати окремо назви тіл, матеріалів і речовин із даного переліку:
пробірка, скло, крейда, вода, залізо, алюмінієвий дріт, цвях, торф, кисень, керамічний посуд, нафта, гас, шматок крейди.
2. З даного переліку понять виписати ті, якими можна охарактеризувати речовину: колір, запах, розмір, маса, форма, ріст, хімічні властивості, температура, агрегатний стан, об’єм, розчинність, смак, фізичні властивості, температура плавлення.
3. З перелічених властивостей речовин виписати ті, що характерні для заліза: тверда, рідка, газоподібна, має блиск, не має блиску, без запаху, має запах,  розчинна у воді, нерозчинна у воді, притягується магнітом.  
4. Вказати тіла, що складаються з однієї і тієї ж речовини: краплинки води, кисень, сніжинка, залізний цвях, крижинка.

Домашнє завдання. Опрацювати відповідний параграф 4 підручника.
Лабораторний дослід №1 записати в зошит.

Популярні дописи з цього блогу

Методичні рекомендації щодо викладання предмета „ХІМІЯ” у 2023/2024 навчальному році

Як перетворити учнів на дослідників? Чотири ідеї для природничих дисциплін

Цікаві факти про хімію