7 клас - 3 урок

Тема. Способи розділення сумішей

Актуалізація опорних знань.

           1. За якими властивостями розрізняють речовини? Опишіть властивості цукру та води.

           2. Яка речовина називається чистою? За якими ознаками можна відрізнити чисту речовину від суміші?

            3. Які ви знаєте чисті речовини та суміші, що зустрічаються в побуті?


Мотивація навчальної діяльності.

     У природі все влаштовано так, що переважна більшість речовин є у вигляді сумішей. Якщо людині для її практичної діяльності необхідні чисті речовини, то вона повинна знати способи їх добування.


Вивчення нового матеріалу.

    Способи розділення сумішей.

Суміші можна розділити на складові частини за допомогою фізичних методів. Деякі з них ви вже знаєте з курсу природознавства.

Основні способи розділення сумішей: відстоювання, фільтрування, випарювання, дія магнітом, дистиляція.

     Відстоювання – тверді нерозчинні частинки осідають на дно посудини.

     Фільтрування – тверді нерозчинні частинки затримуються фільтром.

      Випарювання – розчинник випаровується, розчинена речовина залишається в розчині, а потім при охолодженні випадає в осад.

   Дія магнітом – частинки заліза притягуються магнітом.

   Дистиляція – рідина в одній посудині нагрівається, випаровується, а потім, охолоджуючись, конденсується в іншій посудині.

   Демонстрації

      1) Змішуємо порошок сірки і заліза у співвідношенні 4г і 7г. Утворилась суміш, яку можна найлегше розділити магнітом.

       2) До води, всипаємо порошку крейди, розмішуємо скляною паличкою. Як розділити таку суміш?

       3) До води досипаємо кухонної солі. Перемішуємо суміш до повного розчинення. Що спостерігаєте? Як розділити цю суміш?


Узагальнення і систематизація знань.

   І варіант: розділіть суміш заліза і сірки двома способами. Опишіть роботу.

   ІІ варіант: розділіть суміш води й порошку крейди відстоюванням і фільтруванням. Опишіть план ваших дій.

  ІІІ варіант: розділіть кухонну сіль і воду з розчину. Дотримуйтесь правил техніки безпеки при роботі з спиртівкою. Опишіть спостереження.

Домашнє завдання. Опрацювати параграф 5, впр.5 стор.47



Популярні дописи з цього блогу

Методичні рекомендації щодо викладання предмета „ХІМІЯ” у 2023/2024 навчальному році

Як перетворити учнів на дослідників? Чотири ідеї для природничих дисциплін

Цікаві факти про хімію